Visie op leren
Bruggen bouwen via visies op leren

Leren en ICT

  • Akbari, E., & Simons, R.J. (2018). Efficacy of Using Social Networks in Learning and Teaching Based on Self-Determination Theory: An Interventional Study. Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, 9 (4), 1-6. doi: 10.5812/ijvlms.84540.
  • Akbari, E.; Simons, P.R.J.; Pilot, A.; Naderi, A. (2017). Feedback in Learning a Foreign Language in Facebook. Global Journal of Human Social Science17(2), 31-44.
  • Van Popta, E., Kral, M., Camp, G., Martens, R. L. & Simons, P. R. J. (2017). Exploring the value of peer feedback in online learning for the provider, Educational Research Review. 20, 24-34.
  • Akbari, E., Naderi, A., Pilot, A. & Simons, P. R. J. (2016). Student engagement and foreign language learning through online social networks. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education. 1, (4), 1-22
  • Akbari, E., Pilot, A., & Simons, P. R. J. (2015). Autonomy, competence and relatedness in foreign language learning through Facebook. Computers in Human Behavior, 48, 126-134.
  • Moekotte, P. B. F., Brand-Gruwel, S., Ritzen, H. T. M., & Simons, P. R. J. (2015). Early school leavers' attitudes towards online self-presentation and explicit participation. Computers in Human Behavior, 49, 171-184. 10.1016/j.chb.2015.01.047
  • van Herpen, C. E. M., Schut, R., Simons, P. R. J., Verbeeten, H. M. J. M., & Zuylen, J. G. G. (2013). ICT-gebruik in soorten en maten. (Onderwijsvernieuwing ed.) Tilburg: Mesoconsult.
  • Simons, P. R. J., & Ruijters, M. C. P. (2013). Leervoorkeuren, games en ict. In R. Schut, C. E. M. van Herpen, P. R. J. Simons, . M. J. M. Verbeeten, & J. C. G. Zuylen (Eds.), ICT-gebruik in soorten en maten. (pp. 15-26). (Onderwijsvernieuwingsreeks; No. 35). Tilburg: Mesoconsult.
  • Zitter, I., Bruijn, E. de, Simons, P. R. J & Cate, O.Th.J. ten (2012). The role of professional objects in technology-enhanced learning environments in higher education. Interactive Learning Environments, 20, 119-140.
  • Zitter, I., Bruijn, E. de, Simons, P. R. J & Cate, O.Th.J. ten (2012). The role of professional objects in technology-enhanced learning environments in higher education. Interactive Learning Environments, 20, 119-140.
  • van Loo, M., Simons, P. R. J., van den Beemt, A. & Jeukendrup, J. (2011). ICT-toepassingen in de didactiek van het voortgezet onderwijs: Mogelijkheden en beperkingen (Meso Focus, 82). Deventer: Kluwer.
  • van Loo, M. & Simons, P. R. J. (2011). Is het leren van leerlingen voorgoed en grondig veranderd? In M. Van Loo, P. R. J Simons, A. Van den Beemt & J. Jeukendrup (Eds.), ICT-toepassingen in de didactiek van het voortgezet onderwijs: Mogelijkheden en beperkingen Vol. 82. Meso focus (pp. 9-18). Deventer: Kluwer.
  • Zitter, I., Bruijn, E. de, Simons, P. R. J. & Cate, Th.J. ten (2011). Adding a design perspective to study learning environments in higher education. Higher Education, 61, 371-386.
  • Beemt, A van den, Akkerman, S.F. & Simons, P. R. J (2011). Patterns of interactive media use among contemporary youth. Journal of Computer Assisted Learning, 27, 103-118.
  • Beemt, A. A. J. van den, Akkerman, S. F. & Simons, P. R. J. (2011). Considering young people's motives for interactive media use. Educational Research Review, 6, 55-66.
  • Simons, P. R. J. (2011). De rol van onderwijsmanagement bij digitalisering van het onderwijs. In M. Van Loo, P. R. J Simons, A. Van den Beemt & J. Jeukendrup (Eds.), ICT-toepassingen in de didactiek van het voortgezet onderwijs: Mogelijkheden en beperkingen Vol. 82. Meso focus (pp. 59-70). Deventer: Kluwer.
  • P. R. J Simons, A. Van den Beemt & J. Jeukendrup (Eds.) (2011). ICT-toepassingen in de didactiek van het voortgezet onderwijs: Mogelijkheden en beperkingen Vol. 82. Meso focus (pp. 9-18). Deventer: Kluwer.
  • Van der Beemt, A. A. J., Akkerman, S.F. & Simons, P. R. J. (2010). The use of interactive media among today's youth: Results of a survey. Computers in Human Behavior, 26, 1158-1165.
  • Van der Beemt, A. A. J., Akkerman, S.F. & Simons, P. R. J. (2010). Pathways in interactive media practices among young people. Learning, Media and Technology, 4, 419-434.
  • Pol, J. van der, Admiraal, W.F. & Simons, P. R. J. (2010). Integrating an evaluation function in online anchored discussion to increase the local relevance of replies. Computers in Human Behavior, 26(3), 288-295.
  • Beemt, A. A. J. van den, Akkerman, S. F. & Simons, P. R. J. (2010). The use of interactive media among today's youth: Results of a survey. Computers in Human Behavior, 26, 1158-1165.
  • Zitter, I., Kinkhorst, G, Simons, P. R. J & Cate, Th.J. ten (2009). In search of common ground: A task conceptualization to facilitate the design of (e)learning environments with design patterns. Computers in Human Behavior, 25(5), 999-1009.
  • Leijen, Ä., Admiraal, W. F., Wildschut, L. & Simons, P. R. J. (2008). Pedagogy before technology: what should an ICT intervention facilitate in practical dance classes? Teaching in Higher Education, 13(2), 219-231.
  • Simons, P. R. J. (2008). Learning through computer gaming. In L. de Caluwé, G.J. Hofstede & V. Peters (Eds.), Why do games work? In search of the active substance (pp. 91-103). Deventer: Kluwer.
  • Wildschut, E. M. M., Leijen, A, Admiraal, W. & Simons, P. R. J. (2008). Students’ perspectives on e-learning and the use of a virtual learning environment in dance education. Research in Dance Education: Innovations in Arts Practice, 9(2), 147-162.
  • Leijen, Ä., Admiraal, W., Wildschut, L. & Simons, P. R. J. (2008). Students' perspectives on e-learning and the use of a virtual learning environment in dance education. Research in Dance Education, 9(2), 147-162.
  • Laat, M. de, Lally, V., Lipponen, L. & Simons, P. R. J (2007). Online teaching in networked learning communities: A multi-method approach to studying the role of the teacher. Instructional Science, 35(3), 257-286.
  • Berg, M. van den & Simons, P. R. J (2007). Wat weten we over gaming in het PO en VO? Zoetermeer: Stichting Kennisnet ICT op school.
  • Akkerman, S., Overdijk, M., Admiraal, W. & Simons, P. R. J (2007). Beyond imprisonment of meaning: Technology facilitating redefining. Computers in Human Behavior, 23, 2998-3011.
  • Simons, P. R. J & Laat, M. de (2006). E-pedagogies for networked learning. In L. Verschaffel, F. Dochy, M. Boekaerts & S. Vosniadou (Eds.), Instructional psychology: past, present and future trends. Sixteen essays in honour of Erik de Corte (Advances in learning and instruction series) (pp. 239-255). Amsterdam: Elsevier.
  • Pol, J. van der, Admiraal, W. & Simons, P. R. J. (2006). Context enhancement for co-intentionality and co-reference. AI and Society, 20, 301-313.
  • Pol, J. van der, Admiraal, W. & Simons, P. R. J. (2006). The affordance of anchored discussion for the collaborative processing of academic texts. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 1(3), 339-357.
  • Laat, M. de, Lally, V., Lipponen, L. & Simons, P. R. J (2006). Analysing student engagement with learning and tutoring activities in networked learning communities: a multi-method approach. International Journal of Web Based Communities, 2, 394-412.
  • Laat, M. de, Lally, V., Simons, P. R. J & Wenger, E. (2006). A selective analysis of empirical results of networked learning research in higher education: questing for coherence. Educational Research Review, 1(2), 99-111.
  • Lam, I., Rubens, W. & Simons, P. R. J. (2006). Hebben elektronische leeromgevingen hun langste tijd gehad of toch niet? TH&MA, 13(2), 35-39.
  • Simons, P. R. J. (2006). Learning and ICT in the learning economy/learning society. In M. Kuhn, M. Tomassini & P. R. J. Simons (Eds.), Towards a knowledge based economy? Knowledge and learning in European educational research (pp. 187-208). New York: Peter Lang.
  • Simons, P. R. J. (2006). Digitale didactiek als onderdeel van onderwijsvernieuwingen. Studiehuisreeks, 70, 25-41.
  • Simons, P. R. J. (2006). Digitale didactiek als onderdeel van onderwijsvernieuwingen. In K. van Herpen, H. Verbeeten & J. Zuylen (Eds.), Inspirerende leeromgevingen en de functie van digitale technologie (pp. 25-41). Tilburg: De onderwijsvernieuwingscooperatie.nl.
  • Rubens, W., Emans, B., Leinonen, T., Skarmeta, A.G. & Simons, P. R. J. (2005). Design of web-based collaborative learning environments. Translating the pedagogical learning principles to human computer interface. Computers and Education, 45(3), 276-294.
  • Simons, P. R. J. (2005). Referentiekader ICT: De toegevoegde waarde van ICT in onderwijs en opleidingen. In E. Verboon, B. ter Heine & G. Kinkhorst (Eds.), Nieuwe praktijken: innovaties in paramedisch onderwijs (pp. 48-54). Maarssen: Elsevier Gezondheidszorg.
  • Talamo, A., Ligorio, M. B. & Simons, P. R. J (2003). How do we innovate by researching? The role of research projects for the development of ICT-based educational practice. In M. Barajas (Ed.), Learning innovations with ICT: socio-economic perspectives in Europe (pp. 85-97). Barcelona: Edicions Universitat Barcelona
  • Simons, P. R. J. (2003). ICT in het onderwijs naar de derde fase? In R. Plugge (Ed.), De Vruchten plukken: trends en visie (Informatie- en communicatietechnologie voor het onderwijs, deel 2) (pp. 150-177). Utrecht: Wetenschappelijk Technische Raad SURF.
  • Simons, P. R. J. (2003). ICT in het onderwijs naar de derde fase? In R. Plugge (Ed.), De vruchten plukken: trends en visie (Informatie- en communicatietechnologie voor het onderwijs, deel 1) (pp. 39-41). Utrecht: Wetenschappelijk Technische Raad SURF.
  • Simons, P. R. J. (2003). Op weg naar digitale didactiek. In Didaktiek van digitaal leren (Studiehuisreeks, 51) (pp. 7-17). Tilburg: Mesoconsult.
  • Simons, P. R. J. (2003). Leren werken met ICT in het onderwijs. In Didaktiek van digitaal leren (Studiehuisreeks, 51) (pp. 47-56). Tilburg: Mesoconsult.
  • Simons, P. R. J (2003). Eindelijk aandacht voor didactiek van e-learning. HRD Thema, 4(3), 18-26.
  • Simons, P. R. J. (2003). Digitale didactiek. HRD Thema, 10, 19-25.
  • Ligorio, M.B., Talamo, A. & Simons, P. R. J. (2002). Synchronic tutoring of a virtual community. Mentoring & tutoring, 10, 137-152.
  • Simons, P. R. J. (2002). Digitale didactiek: hoe (kunnen) academici leren ICT te gebruiken in hun onderwijs (10 oktober). Inaugurele rede, Utrecht: IVLOS, Universiteit Utrecht.
  • Biemans, H. J. A., & Simons, P. R. J. (1999). Computer-assisted instructional strategies for promoting conceptual change. In W. Schnotz, S. Vosniadou, & M. Carretero (Eds.), New perspectives on conceptual change (pp. 247-262). Oxford (UK): Elsevier Science (Advances in learning and instruction series).
  • Simons, P. R. J. (1998). De rol van informatie en communicatietechnologie in het onderwijs: een constructivistische visie (research report). Nijmegen: Vakgroep Onderwijskunde/Katholieke Universiteit Nijmegen (The J.H.G.I. Giesbers Reports on Education, Number 4).
  • Liew-On M. M., & Simons, P. R. J. (1993). Development of a computerized test for reflectivity/impulsivity. In: F.J. Maarse, A.E. Akkerman, A.N. Brand, L.J.M. Mulder, M.J. van der Stelt (Red.), Computers in Psychology, Tools for experimental and applied psychology (pp. 195-204). Lisse: Swets & Zeitlinger.
  • Simons, P. R. J., & Jong, F. P. C. M. de (1992). Self-regulation and computer aided instruction. Applied Psychology: an international review, 41, 333-346.
  • Liew-On, M., & Simons, P. R. J., (1992). Een computer-gestuurde test voor het meten van reflectiviteit-impulsiviteit. In L. Plugge en H. Nuij (Red.), Psychologie en computers '88-'91 (pp. 123-130). Amsterdam: NIP.
  • Simons, P. R. J., & Lodewijks, J. G. L. C. (Red.) (1990). Technologie/methodologie: onderwijsresearchdagen 1990. Nijmegen: ITS.
  • Pieters, J. M., Simons, P. R. J., & Leeuw, L. de (Eds.) (1990). Research on computer-based instruction. Lisse: Swets & Zeitlinger.