Visie op leren
Bruggen bouwen via visies op leren

Overige

  • Simons, P. R. J. (2012). Nieuwsgierigheid - [Daniel E.Berlyne]. In M.C.P. Ruijters & P. R. J. Simons (Eds.), Canon van het leren (pp. 421-431). Deventer: Kluwer.
  • Simons, P. R. J. (2008). Een commissie op de stoel van de onderwijswetenschappen. TH&MA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 15(3), 17-19.
  • Simons, P. R. J. & Weert, T.J. van (2006). Studenten: de kenniswerkers van morgen. TH&MA, 13(2), 19-28.
  • Simons, P. R. J. (2004). Sechs Wege, die Kluft zwischen lernen und arbeiten zu überwinden. In H. Gruber, C. Harteis, H. Heid & B. Meier (Eds.), Kapital und Kompetenz: Veränderungen der Arbeitswelt und ihre Auswirkungen aus erziehungswissenschaftlicher Sicht (pp. 93-110). Wiesbaden: VS - Verlag für Sozialwissenschaft.
  • Simons, P. R. J., & Zuylen, J. G. G. (1999). Leren en leren leren in het studiehuis. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 17 (1), 55-68.
  • Simons, P. R. J. (1996). Aprendizagem nas Organizacoes. In: C. Alves Marques and M. Pina e Cunha (Eds.). Comportamento organizacional e gestao de empresas, 319-352.
  • Simons, P. R. J. (1994). Verschiedene Formen von Lernen und Lernfertigkeiten in Organisationen. Unterrichtswissenschaft, 22 (3), 243 - 266.
  • Simons, P. R. J. (1993). De BVE-docent als leerprocesbegeleider. In: A. Marijnissen & L. Teerling (Red.), Congresbundel "Docent Centraal". BVE-extra, 1, 17-25.
  • Simons, P. R. J. (1992). Lernen, selbständig zu lernen: ein Rahmenmodell. In H. Mandl & H.F. Friedrichs, (Hrsg.), Lern- und denkstrategien: analyse und intervention, (pp. 251-264). Göttingen: Hogrefe.
  • Biemans, H., & Simons, P. R. J. (1991). Effekte der Einbettung von metakognitiven Fragen und Regulationshinweisen in ein computerunterstütztes Lernprogramm zur Textverarbeitung auf die Lernleistungen. Empirische Pädagogik, 5 (B), 1-17.
  • Simons, P. R. J. (1989). Selbstreguliertes Lernen durch Computer - Selbständiges Arbeiten mit Computern. In B. de Boer, & a. Herzog (Red.), Lernchance Computer (pp. 149-177). Berlijn: Walter Friedländer Bildungswerk.
  • Klerk, L. F. W. de, & Simons, P. R. J. (1989). Estudio de los procesos metacongnoscitivos de la comprehensión de lectura. In Martha Ardila Higuera, Rafael Burgaleta Alvarez & Alvaro Castells Fernández (Red.), Leer en la escuela: nuevas tendencias en la ensenanza de la lectura. Madrid: Fundacoin German Sanchez Ruiperez.
  • Klerk, L. F. W. de, & Simons, P. R. J. (1988). Verslag van het EARA congres te New Orleans, onderdeel Onderwijsleerprocessen. Pedagogische Studiën, 65, 455-456.
  • Simons, P. R. J. (1988). Studeren en doceren aan het hoger onderwijs; bespreking van een boek van P.J. Janssen en H. de Neve. Pedagogisch Tijdschrift, 13, 481.
  • Lodewijks, J. G. L. C., & Simons, P. R. J. (1987). Unterrichtspsychologie in den Niederlanden. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 1, 205-216.
  • Simons, P. R. J., Lodewijks, J. G. L. C., & Klerk, L.F.W. de (1984). Flexibiliteit in het studeergedrag van brugklasleerlingen. Gedrag, 12, 45-58.
  • Simons, P. R. J., Klerk, L.F.W. de, & Lodewijks, J. G. L. C. (1981). Aptitude Treatment Interacties tussen veld(on)afhankelijkheid en onderwijskenmerken. Nederlands Tijdschrift voor Psychologie, 36, 317-326.
  • Simons, P. R. J., & Lodewijks, J. G. L. C. (1979). ATI-onderzoek op basis van correspondentie-analyse., In W.J. Nijhof & J. van Hout (Red.) Differentiatie in het onderwijs (pp. 38-51). Den Haag: Staatsuitgeverij.